torsdag, december 31, 2015

2015

Så vad har hänt under året då:
  • Klämde högerhanden och halkade och drog mig i två ggr på jobbet på en och samma vecka.
    Lite senare under året blev jag sparkad i ansiktet. Svullnaden har inte gått ner ordentligt än.
  • Var förkyld i vad som kändes som en evighet.
  • Gick upp några procent i jobbtid.
  • Var in till stan och såg Mia Skäringer med Malin och Therese. Hur bra som helst :-)
  • Var på bio hela tio gånger under året. Fyra av dom gångerna gick jag ensam. En gång i stan och tre här i Grums.
  • Lyssnade på Ninni Schulman på Grums bibliotek med mamma. Kul att få se, höra och få prata lite med en författare :-)
  • Hjälpt farmor att flytta till en ny lägenhet.
  • Spenderade hela semestern åt att vara orolig över Herkules som fick problem med bakbenen och ryggen pga artros. Men det gick bra som tur är :-)
  • Börjat gå kvällspromenader med mamma, Dolly och Ann-Christin. Men jag har fuskat en hel del nu :-/
  • Fått badrummet renoverat.
  • Sett en månförmörkelse/blodmåne. Häftigt att ha fått se det :-)
  • Varit på Bungy Comedy med Therese i Gruvan.
  • Bussresa med mamma till Stockholm för att se musikalen Jersey Boys på Chinateatern. Hur bra som helst :-)
  • Väldigt välbehövlig semester mellan jul och nyår.
  • 56 böcker har jag läst under året och 75 filmer har jag sett. Kanske ska försöka vända på det nästa år kanske? 




Vi får väl se vad nästa år har att ge då. Allt ligger ju på en själv att fixa. Så jag ska försöka gå ner i vikt igen. Gick ju bra i slutet av förra året men sen har det gått utför.
Vore inte fel om jag kunde lära mig att vara tyst så jag slipper ha ångest för minsta lilla jag säger samtidigt som jag borde lära mig att våga säga vad jag vill och tycker.
Vore ju bra om jag kunde sluta nervärdera mig själv och vara så negativ.

Nåt att se fram emot är semestern till sommaren, att mobilen och bilen är färdigbetalda och att jag ska se Fantomen på Operan :-)

1 kommentar:

Tessan sa...

God fortsättning! <3